Fraktpolicy
Orderbekräftelse
När du har lagt din beställning får du ett orderbekräftelsemejl. Det kommer att innehålla ditt ordernummer och betalningsbevis. Det betyder att vi har mottagit din beställning och förhandsgodkänt din betalning. Om du inte ser mejlet i din inkorg, vänligen kontrollera din skräppostmapp.
Fortfarande ingen e-post? Skicka ett meddelande till info@astroworld.se med ämnet: "Orderbekräftelse ej mottagen", så hjälper vi dig direkt.
Fraktkostnader och tider
Total leveranstid: Orderbehandlingstid + leveranstid (den tid det tar för transportören att överlämna produkten till dig)
Orderbehandlingstid: Vi behandlar alla beställningar inom 0-1 arbetsdagar (måndag till fredag). Beställningar behandlas eller skickas inte på helger eller helgdagar.
Sista beställningstid: Beställningar som görs före 12:00 skickas samma dag. Beställningar som görs efter 12:00 skickas nästa arbetsdag.
Fraktkostnader och leveranstid
För beställningar i Sverige:
Leveransnamn | Skick | Leveranstid (mån–fre) | Fraktkostnad |
Postnord - Leverans till brevlåda | Beställningar 0,01 kr–499,99 kr | 1–3 arbetsdagar |
49,00 SEK
|
Standard |
Beställningar på 500 kr och uppåt
|
1–3 arbetsdagar | Gratis |
Postnord - Leverans till postombud |
Beställningar på över 2 kg (Tex Heliumtub)
|
1-3 arbetsdagar | 99 SEK |
Lokal leverans
Fri leverans inom 15km från lagret. Gäller för köp över 100 kronor. Lagret är beläget i Ljusdal och har fri leverans inom Ljusdals tätort. För att välja lokal leverans behöver du gå till slutsteget i kassan. Skriv in din önskade leveransadress för att få upp valet "lokal leverans".
Ordermottagning och prissättning
Alla priser på vår webbplats är i SEK. Observera att beställningar ibland inte kan behandlas av olika anledningar. Vi förbehåller oss rätten att när som helst neka eller avbryta en beställning, inklusive:
- Ofullständig eller felaktig information
- Misstankar om bedrägeri
I det här fallet kommer vi att annullera beställningen från vår sida och återbetala dig. Återbetalningen behandlas inom 10 arbetsdagar och kunden ser pengarna tillbaka på sitt konto inom den tiden.
Adressändring
Om du behöver uppdatera din leveransadress, vänligen kontakta oss på info@astroworld.se så snart som möjligt efter att du lagt din beställning. Observera att vi inte kan ändra leveransadressen när din beställning väl är under transport.
Spåra order
Du kan spåra din beställning med hjälp av spårningsnumret som du får via leveransbekräftelsen. Om du inte har fått ett spårningsnummer inom 2 arbetsdagar, vänligen kontakta oss på info@astroworld.se, så hjälper vi dig gärna.
Ej uthämtade paket
Om du inte hämtar ut ditt paket inom 7 dagar returneras det till oss. För att täcka returfrakt och hantering debiteras en avgift på 300 kr. Observera därmed att du måste hämta ut paketet om du vill göra en retur, enligt vår returpolicy.
Kontakta oss
E-mail: info@astroworld.se
Adress: Godtemplarvägen 21, 827 35 Ljusdal, Sweden
Support: Måndag till fredag: 09:00 - 18:00